Monday, May 11, 2015

#Shaklee : Cara pengambilan Set Kurus Shaklee (budget set)

Bismillahirrahmannirahim.
Assalammualaikum wbt. Selamat pagi semua.
Alhamdulillah berjumpa lagi kita, panjang umur kita, di hari Isnin permulaan minggu yang baik dari minggu yang sebelum. Insyaallah.



Jom pagi ni Ash nk cerita tentang Set Kurus Shaklee yang paling simple dah murah je.
Apa yang ada dalam set ni? Ada ESP (Hot Selling), Alfalfa dan Lecithin je. Set ini pun sesuai untuk ibu-ibu yang masih lagi berpantang atau masih menyusukan bayi. Insyaallah boleh kurus.

Ok kalau ikut logiknya, macam sebelum ni, Ash ada post entry berkenaan cara minum ESP untuk kurus, so logik itu juga lah Ash gunakan dalam pengambilan set ini. Bagi Ash untuk kurus jadi kita kena disiplin tinggi tau. Pengambilan yang konsisten akan memudahkan dan mempercepat proses penurunan berat badan kita.

Jadi perkara pertama perlu diingat adalah 3 konsep ini: Bakar, Buang dan Bina.



"Bakar" dengan Lecithin.

Fungsi utama Lecithin adalah sebagai 'pemecah/pencair lemak' ataupun 'fat emusifier'. Apabila Lecithin 'bertemu' dengan lemak lemak degil, ia akan 'memecahkan dan bercampur/bergabung' dengan lemak-lemak tersebut dan seterusnya membawa ia keluar. Tahukah kita? Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan. 




"Buang" dengan Alfalfa.

Detoks adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selain untuk mengelakkan dari masalah kesihatan yang serius, detoks juga memastikan vitamin/supplemen diserap dengan lebih sempurna.

Sekiranya organ yang terlibat dalam penyerapan vitamin seperti usus mengalami masalah, kemungkinan besar vitamin tidak boleh diserap dengan sempurna.




"Bina" dengan ESP.

Walaupun kaedah pembinaan otot melalui ESP tidak sehebat Cinch Shake tapi ESP adalah sumber protein yang masih boleh membantu dalam pembinaan semula otot supaya tidak menggeleber.

Jadi dalam seharian, rutin pemakanan 3 suplement boleh di atur seperti di bawah:

30minit sebelum makan tengah hari - minum ESP
30minit selepas makan tengah hari - 3biji Lecithin
Minum air masak banyak
1 jam selepas makan Lecithin - 3biji Alfalfa

30minit sebelum makan malam - minum ESP
30minit selepas makan tengah hari - 3biji Lecithin
minum air masak banyak
1jam selepas makan Lecithin - 2-3Alfalfa



Cara-cara di atas hanyalah cadangan dari saya mengikut pengamalan Ash. Alhamdulillah Ash sesuai dengan cara begini. Ada juga pengamal Shaklee yang makan Lecithin sebelum makan, Alfalfa pula selepas makan, or makan Alfalfa dulu baru Lecithin, atau kedua-dua sebelum makan. Bagaimana cara sekali pun kita perlu cuba kerana ia mengikut kesesuaian badan kita. Kadar penyerapan badan kita juga tidak sama. Jadi kita cara yang kita amalkan sekarang tidak berkesan jadi cuba pula kaedah lain. Insyaallah berjaya ye.

Ada apa-apa pertanyaan or tempahan sekalipun boleh comment di ruangan komen di bawah ye or Whatsapp/Sms Ash: 017.728.6585. Ash sedia membantu anda semua. Sharing is caring!!

Till Then ~~



No comments:

Post a Comment