Saturday, November 30, 2013

#Shaklee : Kurus dengan hanya menyusu kan bayi .. betul ke?

Hi all,

Memang betul menyusukan bayi selepas bersalin dapat mengembalikan bentuk asal seorang ibu kepada bentuk badan sebelum dia mengandung. Malah ada juga ibu yang berjaya mendapatkan semula berat asal seperti mula sebelum kahwin. Zaman muda, anak dara gitu. Siapa yang tak mahu kan??

Menyusukan anak sehari dapat membakar kalori di dalam badan, 200-500 kalori per sesi. Sebab itulah ibu akan sentiasa berasa lapar, cepat lapar. Oleh hal demikian, kita akan makan lebih kerap. Makan dengan lebih kerap ini pula dapat membantu mempercepatkan atau mempertingkat kadar metabolisma dalam badan. Jadi banyak la lemak yang baru di makan or lemak yang lama digunakan sebagai tenaga si ibu. 

Tapi tak semua orang badannya sama, ada juga yang tidak berjaya menurunkan berat badan. Mungkin ada silap nya di mana-mana. Gaya pemakanan, kehidupan seharian, faktor genetik/keturunan malah cara berpantang pun mungkin boleh mengakibatkan berat badan tak turun-turun walaupun menyusukan anak secara esklusif selama 2 tahun. 

Jangan risau, mungkin Set Kurus dari Shaklee dapat membantu anda. Jika anda konsisten dan mengamalkan diet dan cara kehidupan yang sihat, insyaallah badan anda akan kekal langsing walaupun selepas tidak menggunakan produk ini lagi. Yang berbaloi-baloi, produk ini sekali beli boleh tahan selama 3-4 bulan (bagi yang begitu cermat/jimat). 

Supplement untuk Set Kurus Shaklee :-



* Lecithin dan Alfalfa adalah suplement wajib untuk anda ambil sekiranya mahu kurus disamping menyusukan anak. Dan sebagai tambahan (jika berkemampuan or ada budget lebih) ambil sekali ESP.


Ramai sudah berpuas hati dengan hasil dari menggunakan ketiga-tiga produk di atas dan saya juga tidak terkecuali. Memang berbaloi. Apa tunggu lagi, cepat-cepat tempah Set Kurus Shaklee anda. Jangan bimbang tentang harga, saya akan memberikan konsultasi dan harga yang terbaik mengikut budget anda.


No comments:

Post a Comment