Thursday, July 3, 2014

Teguran dari HR kali kedua.

Hahaha pepagi lagi dah buat aku hangin, sedih, rasa nak ngamuk, rasa insaf, or ade juga sedikit lega.

Actually camni...adatlah politik di tempat kerja. Bila kita rapat dengan orang di dalam office, semuanya nampak baik. Tak kisah la kita buat apa, tapi disebabkan kita baik dengan HR or Admin, ok je di mata mereka.
Tetapi apabila kita menarik muka, or tak bertegur sape dengan mereka, mereka terasa dan mula la semua kesalahan nampak. Mula lah banyak teguran sana sini. Biasa la bila tak mangikut cara or kehendak mereka, semua yang kita buat salah.

Bagi aku, aku tahu apa yang aku buat. Aku tahu kerja aku. Dan aku juga tahu yang orang lain juga seperti aku. Kalau tak percaya tengok la sendiri. Oleh kerana mereka buatnya sekali sekala, jadi tak ramai la yang perasan. Macam dalam bulan puasa ni, aku memang datang awal. Seawal 6.30 pagi aku dah gerak dari rumah. Supaya aku dapat balik awal. Actually aku datang pukul 7 balik kul 4. Bukan ke tu dah menunjukkan yang aku dah cukup bekerja 9 jam. maksudnya aku ade extra one hour yang aku boleh buat sesuka hati aku sebab itu adalah waktu rehat aku. Then kalau aku keluar tapi balik lewat, aku ganti. Siapa yang cakap aku tak ganti. Tengok sendiri la report. Cukup ke tak. Tengoklah sendiri. Kalau korang check betul-betul masa tu dengan aku ganti selalu je aku ganti lebih.

Owh lupa plak kalau kes keluar pagi tu, hmm rsnye rmi juga sbnrnye yg mengulat, mcm tgk video, fb, or kdg2 lepak2 kat  luar tuh. Tapi oleh kerana dorg mai lambat, so orang tak nmpak semua tuh. Yang korang nampak dorg balik kul 7 tu dah ckup la waktu bekerja tuh. Hmm aku gerenti sama je macam aku.

Dah la malas nak bebel panjang. Korang nak perubahan dari aku kan????

Baik perubahan la yang akan aku bagi. Korang nak aku duduk dekat meja sepanjang 9jam kan. Ok baik.
Klau korang rasa korang nak balik awal, korang datang la awal. Sebenarnya korang yang selalu cemburukan aku boleh awal. Sebab aku sorang je yang ade kekuatan untuk datang awal. Tak pe. Tunggu je la k.

Kalau tetiba aku berdiam diri, dan buat je keje aku tanpa menghiraukan korang, jangan tanya kenapa la k. Aku boleh je hidup dengan dunia aku. Ok memang perangai korang ini membuatkan aku memang nk resign dr office ni. Malas nak tengok muka korang. Family day tahun ini pun aku malas nak join. Korang pergilah tanpa aku. Birthday aku pun tak payah la sambut. Aku tak kisah jika or sekiranya dipulaukan. Sebab kadang-kadang bagus dipulau korang ni. Aku akan sentiasa nampak betul je di mata korang.

So ok tarikh hari ni aku akan berubah. Wait n see, until aku resign.

No comments:

Post a Comment