Tuesday, January 21, 2014

#Shaklee : Alfalfa, Raja segala tumbuhan (Promosi Januari)

Apa itu Alfalfa?


Alfalfa atau Medicago Sativa, adalah sejenis herba yang tinggi khasiatnya. Kebolehannya menyerap nutrien jauh ke dalam tanah, yang tidak dapat diserap tumbuhan lain membuatkan tumbuhan ini dikenali sebagai Raja Tumbuhan.

Alfalfa digunakan untuk masalah buah pinggang, pundi kencing dan untuk meningkatkan aliran air kencing. Ia juga digunakan untuk masalah kolesterol tinggi, asma, osteoartritis, artritis reumatoid, kencing manis, sakit perut, dan gangguan pendarahan dipanggil Purpura Thrombocytopenic.

Selain itu, alfalfa di ambil sebagai sumber vitamin A, C, E, dan K4 dan mineral kalsium, kalium, fosforus, dan zat besi.

Kegunaan



Alfalfa digunakan dalam perubatan alternatif untuk mengurangkan kolesterol dan tekanan darah. Kepekatan yang tinggi alkaloid dalam Alfalfa membuat ia berguna dalam mengurangkan tahap gula dalam darah.

Ia juga biasa digunakan sebagai penyahtoksik darah dan bagi apa-apa jenis artritis atau masalah bersama. Ia adalah sumber yang besar banyak nutrien dan secara umumnya dianggap selamat untuk kanak-kanak, orang dewasa dan ibu mengandung / menyusu.

Langkah berjaga-jaga



Alfalfa tidak boleh digunakan dalam kombinasi dengan agen atau ubat-ubatan penipisan darah kerana ia begitu berkesan dan boleh mengganggu atau menguatkan kesan ini.

Menggunakan alfalfa dalam jumlah yang lebih besar daripada makanan mungkin TIDAK selamat semasa mengandung dan menyusukan bayi. Terdapat beberapa bukti bahawa alfalfa boleh bertindak seperti estrogen, dan ini mungkin memberi kesan kepada kehamilan.


Jadi, dah tahu kan khasiat Alfalfa ni. Memang menakjubkan khasiat 1001 Alfalfa. Gambar-gambar diatas menunjukkan Ash dah amalkan dah Alfalfa ni. Anda bila lagi nak cuba khasiat Alfalfa ni. Kebetulan bulan Januari ni bulan promosi Alfalfa. Jom apa tunggu lagi. Cepat taip no Ash dalam whatsapp tu or karang email simple untuk order Alfalfa Complex dari Shaklee ni. Memang berbaloi. Harga istimewa Ash akan beri pada anda. Cepat cepat cepat !!!


No comments:

Post a Comment