Monday, January 27, 2014

#Shaklee : Keputihan melampau.

Assalammualaikum dan selamat pagi.

Hari ni ash nak kongsi cara ash menangani keputihan ash yang melampau suatu ketika dulu. Seperti yang semua tahu, setiap wanita pasti mengalami keputihan, cume serius atau tidak. Keputihan ini akan menjadi melampau/serius sekiranya,
1) Tidak menjaga kebersihan seluar dalam harian, lembab
2) Tension, emosi tidak stabil
3) Terlalu banyak memakan atau meminum makanan/minuman bergula (makanan untuk yis/kulat keputihan)
4) Jangkitan dari suami atau isteri yang berpenyakit keputihan.

Dahulu, selepas ash berkahwin keputihan ash sangat teruk. Setiap hari terasa sangat gatal, sakit, memang rasa sangat tak selesa. Ash dh la memang tension bila keputihan tu teruk lagi la ash tension. Hinggakan kalau bersama dengan suami, ash akan sakit dan pedih. Memang hilang mood. Lebih menambah lagi tension ash, bila ash dapat tahu yang keputihan ini boleh menyebabkn kita lambat mengandung. Kalau mengandung pn mungkin boleh gugur kerana bakteria ni sangat aggresif. Family dah sibuk tanya, "Ada isi ke belum?", memang menangis selalu dengan En Hubby.



Ash pernah google, dan ash membeli buku panduan cara mengatasi keputihan, tapi ternyata tidak berkesan. Sehinggalah ash berjumpa dengan Alfalfa Shaklee. Ash pun berborak la dengan kakak yg menjual Alfalfa Shaklee tu secara online. Dia cakap memang semua yang dah mencuba mendapat hasil yang baik. Jadi sebelum ash membelu secara online, ash cuba cari di farmasi, guardian, watson tetapi produk Shaklee tidak di jual di tempat tersebut. Jadi ash mengambil keputusan untuk membeli secara online. Kakak tu mencadangkan ash mencuba dahulu trial set Shaklee yang bertahan untuk sebulan untuk melihat hasilnya.
Ash pun setuju.

Dan alhamdulillah, keputihan berkurangan, hubungan ash dan suami pun bertambah intim, dan ash pun hamil. Ternyata kebersanan Alfalfa Shaklee dalam mengurangkan keputihan. Sehingga ke hari ni selepas habis pantang ash mengambil Alfalfa untuk maintain kesihatan dalaman ash. Tiada lagi tension memikirkan keputihan. Dah tak malu dah dengan suami. Yang paling penting, berat badan ash pun turun dengan sangat banyak kerana selain untuk kesihatan wanita, Alfalfa juga adalah pembuang toksin/lemak yang sangat baik.

Jadi bagi sesiapa yang mempunyai masalah keputihan seperti ash boleh la emailkan/whatsapp sebarangan pertanyaan anda. Jangan risau segala masalah/rahsia/cerita yang anda kongsikan akan menjadi rahsia kita shj. Ash berkongsi kisah benar ash kerana ash yakin ramai di luar sana yang mengalami masalah yang sama tapi malu untuk berkongsi. Insyaallah ash akan cuba membantu dan jika berminat untuk mencuba Alfalfa selama sebulan pun boleh. Harga terbaik bagi anda ash berikan.



Thanks for Viewing !!!

No comments:

Post a Comment