Monday, March 14, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa

Semalam aku and encik adun pergi tengok Hikayat Merong Mahawangsa (KRU Studios Prod)...


Habis je encik adun keje...kitorg pn gerak la ke The Mines...cari parking punya la payah...ramai org...aku pn dah cuak dh takut tiket wayang dah abih...masuk je The Mines kitorg terus cari tiket and nasib baik ada lagi tiket kul 6.30pm...tapi tu pn dah dekat nak full house...ramai pelajar kolej kat situ...

Cerita nya okla...banyak action...tapi bagi aku yg dah lupa sejarah ni...pening gak nk faham kan selok belok cerita ni...huhuhu..."Merong" lakonan Stephen Rahman memang sasa giler and macho beb..ada Jehan Miskin as pahlawan yang gagah...and Kemawas (lakonan Khir Rahman) yg memang mawas betula la perangainye, buas (menjadi la maksudnya)...Puteri Cina boleh cakap bahasa inggeris, bahasa melayu and bahasa perancis/german...and ada magic...huhu....tapi yg tak bestnya hero mati in the end...out of 5 rating i give 3 1/2...huhuhu...apepun syabas KRU Studios berjaya menghasilkan cerita yg sebegini...

pemalunya la hai...anak sape la nih...
macam biase budak comel...hik hik
nak tggu masuk wayang lambat kitorg makan dulu...sedap...

Aku pn tak mahu cerita lebih-lebih tentang cerita nih...So bagi kawan-kawan yang belom tengok and teringin nak tau selebihnya sila la g tengok sndiri...mgkin pndgn korg berlainan ngn aku...huhuhu

No comments:

Post a Comment