Friday, March 30, 2012

Kesedihan menyelebungi....

Mengapa kita perlu pentingkan diri sendiri?
Adakah berbaloi kalau kita hanya pentingkan diri kita sahaja?
Apa pula faedahnya kalu kita tak pentingkan diri sendiri? Hanya memikirkan kepentingan orang lain sahaja?

Aku selalu memikirkan perihal orang lain. Cuma adakalanya jika berasa tidak adil atau ditindas
aku akan bertindak mementingkan diri sendiri.
Bagi aku adakalanya kite perlu juga pentingkan diri sendiri. Tapi tengok situasi la.
Aku dah lama simpan hasrat untuk keluar dari dunia yang tiada dunia ni. Tapi aku tak tergamak nak meninggalkan orang
dibelakang dengan beban yang mereka sendiri tak tertanggung.

Tapi mengapa orang yang aku harapkan dapat membantu and bersabar mementingkan diri mereka sendiri meninggalkan aku keseorangan.
Mengapa tidak tunggu sehingga semua reda barulah kita bersama-sama menyampaikan hasrat diri sendiri.

Sampai bila aku dan rakan-rakan yang tinggal harus menanggung semua beban yang besar ni?
Bila hidup aku boleh menjadi seperti hidup orang lain?
Ikutkan hati dah lama aku blah...tinggalkan "tahi" pada orang lain.

Tapi aku tak sampai hati....."Ya Allah kuatkan lah hamba mu ini dalam menghadapi segala dugaan mu...bertahan la..."

Thanks for Viewing!!!

2 comments:

  1. Ikot kate hati ash..ni bukan soal pentingkn dri or tak..hidup adalah pilihan, selagi boleh buatlah pilihan yang terbaik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perasaan orang yang ditinggalkan tak sama dengan perasaan orang yang meninggalkan...

      Kalau semua orang ikut kata hati bukankah dah mementingkan diri sendiri...

      Senang berbicara dari yang memikul bebannya....

      Delete