Thursday, March 8, 2012

Selamat Hari Wanita Seluruh Dunia

Ada Hero adalah Herion nya, ada Pahlawan ada pula Serikandi, ada Biduan tidak lupa juga Biduanita. Pokok pangkalnya kehadiran wanita tidak kurang juga hebatnya di dunia ini. Pernah dengar kan dibelakang seorang lelaki mesti ada seorang wanita yang menjadi penyokong. sejarah dahulu kala pun banyak menceritakan kisah pengorbanan seorang wanita dalam perjuangan penentangan/pembebasan mahupun peperangan. Tangan yang menghayun buaian bisa menggoncangkan dunia...

Martabat wanita telah di angkat ke tempat yang sepatutnya. Terima kasih. Sekarang kita boleh lihat kemudahan yang disediakan khas tuk wanita. Contohnye Parking Pink (previous post), LRT/Komuter Pink, tempat duduk awam pink, half price tiket wayang setiap hari Selasa dan macam-macam lagi. Selain itu ada Jabatan Pembangunan Wanita yang sedia membantu wanita bermasalah di Malaysia ni.

Jadi hargailah wanita yang berada disekeliling anda tak kira lah ibu, adik, kakak, cikgu, nenek, makcik, mak mertua mahupun kawan-kawan kerana mereka ini sangat berharga. Jangan lupa juga hargai la diri sendiri, jangan abaikan dengan melakukan perkara yang memudaratkan. Bak kata iklan, "Kerana diriku begitu berharga..."

Tidak perlu menghadiahkan barangan mahal/berjenama sebagai tanda penghargaan. Cukuplah dengan ucapan "Terima Kasih" diri ini telah rasa amat dihargai... =)

Source: You Tube

Hayati lirik lagu ini. Khas untuk semua wanita di luar sana!!!

Thanks for Viewing!!!

No comments:

Post a Comment